ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum’da ‘Kıskaç-11’ operasyonu
Erzurum’da ‘Kıskaç-11’ operasyonu
Ambulans kaldırıma çarptı: 2 yaralı
Ambulans kaldırıma çarptı: 2 yaralı
İlk mektuplarını Mehmetçiğe yazdılar
İlk mektuplarını Mehmetçiğe yazdılar
Horasan’da Ramazan bereketi
Horasan’da Ramazan bereketi
POMEM öğrencileriyle iftarda buluştular
POMEM öğrencileriyle iftarda buluştular
HABERLER>ARAŞTIRMA İNCELEME
30 Ocak 2014 Perşembe - 01:44

Yol İş'e göre kazaların nedeni taşeronluk sistemi

İHSAN KUMRU-Yol-İş Sendikası Erzurum 2 Nolu Şube Başkanı Kıyas Daşkaya, onlarca kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olan trafik kazaları ile ilgili olarak bir açıklama yaptı

Yol İş e göre kazaların nedeni taşeronluk sistemi

Trafik katliamlarının sebebi taşeronluk sistemi olduğunu belirten Yol-İş Sendikası Erzurum 2 Nolu Şube Başkanı Kıyas Daşkaya, yolların büyük bir bölümü duble yol, bölünmüş yol olarak yapıldığını ancak kazaların azalacağı yerde, artmaya başladığını söyledi.
Daşkaya,”  Ülkemizdeki yolların büyük bir bölümü duble yol, bölünmüş yol olarak yapıldı. Trafik kazaları azalacağı yerde artmaya başladı. Yaşanan trafik kazalarına lastiklerin ve sürücülerin neden olduğu açıklanmaktadır. Bunlar geçerli olsa da asıl neden taşeronluk sistemidir Kayseri'nin Hacılar ilçesi yakınlarında meydana gelen kazada, üniversite öğrencilerini taşıyan midibüsün kontrolden çıkması ve bir evin duvarına çarpması sonucu 11 kişi öldü, 31 kişi yaralandı. Bu kazadan kısa bir süre sonra, yine Kayseri'nin Pınarbaşı ilçesinde yolcu otobüsünün şarampole yuvarlanması sonucu 21 kişi öldü, 29 kişi yaralandı. Ve Sivas - Ankara karayolunda meydana gelen kazada 9 kişi öldü. 30 kişi yaralandı. Gazeteler bu kazaları "katliam gibi kaza" olarak sayfalarına taşıdılar. Kazalarda hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifalar dileriz. Yaşanan trafik kazalarına lastiklerin ve sürücülerin neden olduğu açıklanmaktadır. Bunlar geçerli olsa da asıl neden taşeronlaşmadır. Yolların büyük bölümü sathi kaplama yapıldığından kısa sürede yıpranmakta ve bozulmaktadır. Daha kısa sürede daha çok yol yapılmış, yolların yapımları taşeronlara verilmiştir. Cumhuriyetimizin en önemli kurumlarından biri olan Karayollarının içi boşaltılarak, uzmanlaşmış karayolcular dışlanarak bütün işler taşeronlara havale edilmiştir. Taşeronlar, daha çok kazanmak için bir yandan ucuz işçi çalıştırmayı, diğer yandan çabuk bozulan yolların bakımı, onarımı ve yeniden yapılması için kalitesizliği tercih etmişlerdir. Yaz aylarında çöken, kağıt gibi yırtılan, kayan yollar unutulmamalıdır. Karayollarında çalışan taşeron işçiler yargı kararına rağmen; kadroya alınmamıştır. Karayollarının yaptığı bütün işler anahtar teslimi ihaleyle taşeronlara verilmiştir. Taşeronun gözü paradan başka bir şey görmediği için; daha da önemlisi yeterli bilgi ve deneyimden yoksun oldukları için, yollarımız kazalara davetiye çıkarmaktadır. Kar mücadelesinde zaman sının yoktur. Gece gündüz yoktur. Buzlu yolların tuzlanması kaçınılmazdır, işaret levhaları kazaların önlenmesinde önemlidir. Taşeronlarla kar mücadelesi yapılamaz. Yapıldığında da katliam gibi kazaların meydana gelmesi kaçınılmaz olur. Ülke gündeminin çok hızlı değişmesi nedeniyle, yaşanan katliamlar kısa süre içinde haber değerini yitirmekte ve gündemden düşmektedir. Oysa trafik kazaları ile ilgili rapor ve istatistikler, toplumsal faturanın oldukça ağır olduğunu ortaya koymaktadır. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün: TÜİK, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı verilerine dayanarak yayımladığı 2012 Trafik Kazaları Raporuna göre; 2008-2012 döneminde trafik kazalarında her yıl ortalama 4038 kişi hayatını kaybetmiştir. Bu; günde 11 yurttaşımızın öldüğü anlamına gelmektedir. Aynı rapor, kazaların kusur dağılımını ise; sürücü;yüzde  88, yaya;yüzde 11, araç; yüzde 0.23, yol yüzde 0.43 ve yolcu ;yüzde 0.35 olarak belirlemektedir. Oysa sadece son 2 ay içinde Antalya ( 2 kaza), Kayseri ( 2 kaza) ve Sivas'ta, "araçların yoldan çıkarak" kazaların gerçekleştiği açıklanmıştır. KGM'nin 2012 raporuna bakıldığında "yoldan çıkma" şeklinde gerçekleşen kaza sayısının; 23.484 olduğunu belirtmektedir. Bu sayı; toplam kazaların yüzde  15,29'dir. Peki araçlar neden yoldan çıkar? Türkiye Yol-İş Sendikası Yönetim Kurulu; "yoldan çıkma" şeklinde gerçekleşen ve yüksek ölümlere ve yaralanmalara sebebiyet veren kazaların taşeronluk sisteminden kaynaklandığını tespit etmektedir. Hava koşullarına göre uygun şekilde yol bakımlarının yapılmaması, Yol uyarı işaret levhalarının yeteri kadar ve gerekli noktalara konulmaması, Levhaların yağışlarda kapanmalarını önleyecek tedbirlerin alınmaması, Yol kenar bariyerlerinin, kenar işaretlerinin ve çizgilerinin, gerekli aydınlatma ve bakımlarının, tuzlama çalışmalarının zamanında, yeterince gereği gibi ve kurallara uygun yapılmadığı anlaşılmaktadır. Bu acı tablo; hedefi sadece maliyeti azaltmak ve kazancı arttırmak olan taşeronluk sisteminin sonucudur. Bu tablo; kamu hizmetinin önemini yeterince kavrayamamış, hayati önem taşıyan işleri dahi "piyasa" mantığı ile ele alan taşeronluk zihniyetinin sonucudur.Bu gerçeğin anlaşılması için daha kaç insanımızın yollarda kurban olması gerekmektedir? Çare; kazancı değil vatana ve insana hizmeti kutsal sayan kamu kurumları aracılığı ile iş ve hizmet üretilmesidir. Çare yol üretim, yenileme, bakım, onarım ve kar mücadelesi işlerinin taşeronlar aracılığı ile değil; kurulduğu 1950 yılından beri bu hizmeti gereğince yerine getiren Karayolları Genel Müdürlüğü'nün iş prensipleri ve kadrolu elemanları aracılığı ile yapılmasıdır. Aynı sorunlar, Büyükşehirler Yasası nedeniyle 30 Mart'ta yapılacak yerel seçimlerden sonra köy yollarında da yaşanabilecektir. 50 kilometrelik alana yetişemeyen belediyelerin, 200 kilometrelik alanlarda kar mücadelesi vermesini, yolların bakımını, onarımını yapmasını beklemek gerçekçi bir yaklaşım olmayacaktır." dedi

 
‘Ehram geleneği yeniden yorumlanmalı’
 
SP Hınıs adayı açıklandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tarım’da gıda eğitimi süreci devam ediyor
Erzurum İl ve İlçe Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü güvenli gıda üretmek ...
Partilerin oy pusulalarındaki yerleri belli oldu
Yüksek Seçim Kurulu'nda (YSK) gerçekleştirilen kuraya göre oy pusulalarında ...
Nahcivan Başkonsolosundan ASİMDER'e övgü
Uluslararası Asılsız Ermeni İddialarıyla Mücadele Derneği (ASİMDER) Genel ...
 
Pasinler’de 1001 Hatim devam ediyor
Erzurum genelinde yüzyıllardan beri süregelen 1001 Hatim geleneğinin Pasinler’de ...
Kış spor ve turizminde Altıparmak sinerjisi
Vali Ahmet Altıparmak öncülüğünde şehrin kış turizmi tanıtımında önemli ...
Karasu’da yeni sazan balığı türü keşfedildi
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. ...
 
135 Yıllık Osmanlı Sancağı restore edildi
1877-1878 Osmanlı-Rus Harbi’ne Aydın’dan katılan 21 asker için Şahnalı ...
Kararı ATAÜNİ Sanat Tarihi Uzmanları verecek
Erzincan'da düzenlenen tarihi eser operasyonunda 1 adet Kuran'ı Kerim, ...
Erzurum, sporcu sayısında 5’inci sırada
RECEP DAĞ-Spor Genel Müdürlüğü 2013 yılı Türkiye Geneli İllere Göre Sporcu Sayılarını açıkladı.
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Oyunun Müzakeresi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Ölülerin arkasından konuşmak ahmaklıktır!
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva