ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
İspir’de feci kaza: 1 ölü
İspir’de feci kaza: 1 ölü
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
HABERLER>EĞİTİM
1 Ekim 2018 Pazartesi - 02:19

Selçuk: ''Türkiye eğitimde çok ciddi mesafeler aldı''

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ''Eğer bütün konuları yeniden çerçeveleyip üzerinde düşünürsek kavramlarımızı yeniden gözden geçirirsek mesafe almamamız için bir sebep yok'' dedi.

Selçuk:  Türkiye eğitimde çok ciddi mesafeler aldı

ODTÜ'de bu yıl altıncısı düzenlenen Zeka ve Yetenek kongresi'ne katılan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ''Eğer bütün konuları yeniden çerçeveleyip üzerinde düşünürsek kavramlarımızı yeniden gözden geçirirsek mesafe almamamız için bir sebep yok'' dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ODTÜ'de düzenlenen 6. Zeka ve Yetenek Kongresi'ne katıldı. Kongre'de bir konuşma yapan Bakan Selçuk, '''Ben' demek hastalıklı bir şey. Eğer birisi 'biz' derse öteki demiş olur. O yüzden 'biz' değil de 'hepimiz' diyeceğiz'' ifadelerini kullandı.

''BİZ İNSANLIK DEDİĞİMİZDE ENDEMİK BİTKİLERİMİZ DAHİL HEPSİNİ ÇOCUKLARIMIZ EVLATLARIMIZ OLARAK GÖRÜYORUZ''

''Geriye bakmadan, fotoğrafı görmeden, analiz yapmadan bir karar almak çok doğru değil'' diyen Selçuk konuşmasına şöyle devam etti:

''Çok uzun yılların birikimi olan birtakım sorunların, meselelerin çok kısa sürede çözümlenmesini beklemediğinizi biliyorum. Ama daha geldiğimin 17. günü manşetlerde icraat beklemek hususunda bir gözlemim oldu. Bizim akşam düşünüp sabah bir şey tapma lüksümüz yok. Geriye bakmadan, fotoğrafı görmeden, analiz yapmadan bir karar almak çok doğru değil. Zamana ihtiyaç var. Bir taraftan da çok engel olmaya çalışanlar var. Biri başarısızlık olsa çok mutlu olacaklar var. Charlie Chaplin'in bir sözü var, ''Sana engel olmaya çalışanlar başaracağına en çok inananlardır''. Bu dönemde güzel şeyler söylüyoruz, konuşuyoruz. Biz elbette güzel şeyler söyleyeceğiz, elbette umut vereceğiz. Çünkü biz çocuk için uğraşıyoruz. Eğer umudumuz olmazsa neyimiz olacak? Biz insanları çocuklarla buluşturamayacaksak nelerle buluşturacağız? Bundan daha doğal bir şey olabilir mi? Bu tarihsel bir mesele. Bizim tüm insana ihtiyacımız var ama bu çok kolay bir şey değil. Bu bir insanlık problemi, Türkiye’nin problemi değil. İnsanlık denildiğinde sadece kendi toplumunu anlayan bir uygarlık var karşımızda. Biz insanlık dediğimizde endemik bitkilerimiz dahil hepsini çocuklarımız evlatlarımız olarak görüyoruz. Bütün insanları, bütün çocukları hanemize kaydediyoruz. O sebeple bizim insanlık olarak neyden bahsettiğimizi yeniden tanımlamamıza ihtiyacımız var. Bu kelimeler gerçekten çok büyüleyici. Öyle bir çağdayız ki sürekli olarak her şey parlatılıyor, geçiyor. Eğitim de bundan nasibini alıyor. Eğer insanlığı bu şekilde algılarsak, eğitimi sadece endüstrinin ihtiyaçları olarak içerirsek, endüstrinin ihtiyaçlarını eğitimin beceri seti diye kurgularsak inanın eğitim 4.0'da 5.0'da desensiz bu eğitimin kaç sıfır yenik olduğunu gösterir sadece. Bu konu zekayla çok ilgili. Zekanın tanımının geçen yüzyıl da farklı olması, 20 sene sonra farklı olması bizim ölçtüğümüz şeyin zeka olduğunu gösterir mi? Ölçtüğümüz şey o zamanki tanımdır veya onun içeriğidir. Burada bir paradoksal konu var.''

''EĞER BÜTÜN KONULARI YENİDEN ÇERÇEVELEYİP ÜZERİNDE DÜŞÜNÜRSEK KAVRAMLARIMIZI YENİDEN GÖZDEN GEÇİRİRSEK MESAFE ALMAMAMIZ İÇİN BİR SEBEP YOK''

Birlikte düşünüp eleştirileri paylaşarak bir olma noktasında yolculuk yapılabileceğinin altını çizen Selçuk, ''Doğu bilgeliği der ki, ''En yüksek zeka zihni durdurabilende vardır'' der. Yani insan zihninin durdurabilyorsa artık zekanın doruğuna ulaşmıştır. Bunun karşısına baktığımızda da zihnin en çok çalıştığı duruma, işte en zeki durum diyoruz. Bu bizi oldukça sınırlıyor bu tanımsal çerçeveler. Mesela ben okullara gittiğimde hiç 200 alan çocuk görmedim. En fazla 100 alıyorlardı. Aslında bizim sınıflarımızda 200-300 alacak çocuklarımız var. Fakat biz onlara diyoruz ki, en fazla notumuz 100 sen de onlarla idare et. Aslında çocuk ''Ben dünya çapında birisi olabilirim, sıçrama yapabilirim'' demek istiyor. Fakat biz onu 100'le sınırlandırıyoruz. Bir general krala diyor ki ''Ben içinden çıkamayacağım hiçbir güçlükle karşılaşmadım'' diyor. Kral da diyor ki, '' Ben içinden çıkma ihtiyacı duyacağım hiçbir güçlükle karşılaşmadım.'' Hangisi daha zeki? Bu paradoksu gerçekten kurmamız lazım. İlkel toplumlarda niye deliren insan yok? Bunu anlamamız lazım. Kavramsal bir çerçeveye ihtiyacımız var. Bu kavramsal çerçeve bizim ilgiyle ilişkimizi yeniden düzenlememizi gerektiriyor. Bu coğrafyadan bağımsız olarak olmuyor. Batı'nın algı çerçevesi. Doğu ısrarla işin özüyle ilgileniyor. Biz insanı yarım insan olarak görmek istemiyoruz. Biz çocuğun hizasına bakmak istiyoruz. Eğer bütün konuları, yetenek konusunu, zeka konusunu, eğitim konusunu yeniden çerçeveleyip üzerinde düşünürsek, kavramlarımızı yeniden gözden geçirirsek mesafe almamamız için bir sebep yok. Çünkü kavramlar, kelimeler karnından doğdukları topluma hizmet ederler öncelikle. Ondan sonra diğer toplumlar bunan yararlanırlar. Bizim özgün kelimelerimizi oluşturmamız, kavramlarımızı üretmemiz gerekiyor'' şeklinde konuştu.

''TÜRKİYE EĞİTİMDE NİCEL OLARAK ÇOK CİDDİ MESAFELER ALDI''

Türkiye'nin eğitimde nicel olarak çok ciddi mesafeler aldığını ve artık amacın nitelikle ilgili olduğunu vurgulayan Selçuk, ''Eğitimin nereye gitmesi gerektiği aslında bürokratik bir işin çok ötesinde. Türkiye eğitimde nicel olarak çok ciddi mesafeler aldı. Artık hevesimiz nitelikle ilgili ve Türkiye’nin bunu başarmaması için hiçbir sebep yok. Sizin hayalleriniz, beklentileriniz hepsi bizim geleceğimiz için bir tuğla. Biz bunu birlikte yapabiliriz. Ama bunu bir başarı başarısızlık denklemine sokmamamız lazım. Bu uğraşarak, didinerek yapılacak bir iş. Biz küçük küçük adımlarla işlerimizi yapalım. Bunun için de ön göreceğimiz yol haritası elbette eksiktir, elbette sıkıntıları vardır ama hep beraber düşünerek, hep birlikte bu eleştirileri paylaşarak bir olma noktasında bir yolculuk yapabiliriz. Çok pratik, çok işlevsel ve mevcut durumu çok daha verimli kullanabileceğimiz bir noktaya geleceğiz. Maksimizasyon bir derdimiz yok biz optimizasyonla ilgiliyiz eğitimde. Optimal koşulları oluşturmakla ilgiliyiz. Bir sistem tasarısı içinde bakmaya çalışıyoruz. Önümüzdeki süreçte de erken çocukluktan başlayan ve üniversiteye kadar olan dönemde ne yapmak istediğinizin sadece özünü paylaşma fırsatınız olacak. Bu bir yolculuk. Lütfen bu beklentiyi biraz rasyonel hale getirelim. Siz bize kolay gelsin, deyin kolay gelir'' şeklinde konuştu.

 
“Geleceğin en parlak sektörü tarım olacak”
 
Erzurum’dan 8 ayda 36.1 milyonluk dış ticaret
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ciyavul adaylığını açıkladı
Eğitim-Bir-Sen 1 nolu Şube Başkanı Erkan Ciyavul, 6. olağan genel kurul ...
ATAUNİ’den Azerbaycan’a ‘Pedeogoji’ köprüsü
Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, iş birliği protokolü ...
Eğitimde Bilim Fuarı gündemi
Kaygusuz, “TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Müdürlüğümüzün önceliklerinden ...
 
Engelliler Meclisi’nden köy çocuklarına kitap desteği
AK Parti Yakutiye İlçe Gençlik Kolları Başkanlığı’nın başlatmış olduğu ...
Bakan Selçuk’tan Eğitimde yeniden inşa vurgusu
Selçuk, 'Bizim eğer eğitim konusunda bir şey yapmamız gerekiyorsa oturup ...
Çomaklı Yeni Nesil Üniversite sürecini paylaştı
Çomaklı, Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesi kapsamında TÜBİTAK ...
 
Doğu’da Üniversite öğrencilerine davullu zurnalı karşılama
Bitlis Eren Üniversitesinde (BEÜ) okumak üzere kente gelen kız öğrenciler, ...
MEB'den ‘Fikir’ platformu
Selçuk, öğretmenlerin fikir, proje ve önerilerini almak için oluşturulan ...
Aşkale’de örnek sınıf uygulaması
Aşkale İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün başlatmış olduğu projeler ile ilköğretim ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Oyunun Müzakeresi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Ölülerin arkasından konuşmak ahmaklıktır!
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva