ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
İspir’de feci kaza: 1 ölü
İspir’de feci kaza: 1 ölü
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
HABERLER>EKONOMİ
12 Kasım 2014 Çarşamba - 13:07

Ovit’te sürpriz erteleme

Rize’nin İkizdere ilçesi sınırları içerisinde delme çalışmaları devam eden 14 kilometre uzunluğundaki Ovit Tüneli inşaatına iş güvenliği tedbirleri kapsamında 3 Kasım'dan bu yana ara verildi.

Ovit’te sürpriz erteleme

Rize’nin İkizdere ilçesi sınırları içerisinde delme çalışmaları devam eden 14 kilometre uzunluğundaki Ovit Tüneli inşaatına iş güvenliği tedbirleri kapsamında 3 Kasım'dan bu yana ara verildi.
 Türkiye’nin ve dünyanın en uzun karayolu tüneli projelerinden bir tanesi olan Ovit Tüneli Projesi’nde Karaman’ın Ermenek ilçesinde yaşanan maden faciasının ardından yapılan incelemede iş güvenliği ile ilgili bazı prosedürlerin eksik olduğu tespit edildi. Eksiklerin giderilmesi için tünel inşaatı 3 Kasım 2014 tarihinde durdurulurken, eksiklerin giderilmesi ile tünel inşaatının ay sonuna kadar başlayacağı belirtildi.
İş güvenliği uzmanlarının tünel inşaatında en ince detaylara kadar araştırma yaptıkları, karbondioksit ölçüm cihazları olmasına rağmen madenlerde gerekli olan kapalı devre zehirli gaz ölçüm sisteminin tünel inşaatında da kurulmasını istedikleri, bu cihazın yurt dışından getirtilmesi nedeniyle de inşaatın başlamasında zaman kaybı yaşandığı kaydedildi. Yurt dışından getirilen ve şuan İstanbul Gümrüğü’nde bulunan bu sistemin en kısa sürede Ovit Tüneli inşaatına getirilerek sisteme sokulacağı öğrenildi.
 Yüzde 50’nin üzerinde delme işlemi tamamlanan ve çift tüp olarak inşa edilen tünel, uzunluğu ile tamamlandığında dünyanın en uzun 4., Türkiye’nin ise 1. tüneli olma özelliği taşıyacak. Ovit Tüneli, 12.6 km uzunluğunda iki ana tünelden oluşacak. 1.4 kilo metre uzunluğundaki tüp açma kapatma tünelleri ile çift tüpün toplam uzunluğu 28 kilometre olacak. Tünelin toplam uzunluğu ise 14 kilometre olacak. Tünelin içerisinde 2 bin 600 rakımlı zirveye açılan birde bin 700 metre uzunluğunda havalandırma bacası olacak.
 Ovit Tünelinin tamamlanmasının ardından projelendirilen Rize- Mardin karayolu güzergahında İspir-Erzurum arasında çalışmaları devam eden 7 bin 200 uzunluğundaki Tırık Tüneli ve 3 bin 200 Metre uzunluğundaki Kavak Tüneli’nin tamamlanması ile güzergah stratejik ve ticari önemini arttıracak.
 Tünellerin tamamlanması ile Rize-Mardin Karayolu 50 kilometre kısalarak 200 kilometreye inecek. Ovit Tüneli inşaatı 13 Mayıs 2012 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı temel atma töreni ile başlamıştı.
 

 
Altıparmak’tan dadaşlara teşekkür
 
Erzurum'un iki marka ismi anlaştı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Erzurum için ‘farkındalık’ önerisi
İİBF Öğretim Üyesi Prof. Dr. Karabulut, Erzurum’un sadece Doğu Anadolu ...
İl ekonomisinde 'taşıt' damgası
BDDK Fin-Türk 2013 verilerine göre Erzurum Doğu Anadolu Bölgesi seçilmiş ...
Ekim ayı Erzurum ihracat en’leri açıklandı
M.AKDAĞ-Erzurum’dan ekim ayında gerçekleştirilen ihracatta sektörel bazda ...
 
'Gelenekler israf kapısı olmamalı'
M.COŞKUN-Yakutiye İlçe Müftüsü Osman Yazıcı, “Toplumda örf, adet ve geleneklere ...
Erzurum Bölge birincisi ancak..
DİLEK BAYRAK-Erzurum, markalaşma ve sanayileşme seyrini ortaya koyan endüstriyel ...
Erzurum’da PTT'nin "T"si büyük ilgi görüyor
M.COŞKUN-Posta, telefon, telgraf diye bilinen PTT’nin mobil olarak geri ...
 
Gelinkaya HES’te İş Güvenliği istişaresi
Aziziye Kaymakamlığı'nca Gelinkaya HES’te iş güvenliği toplantısı yapıldı.
Erzurum’un düşündürücü tarım gerçeği
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, 2013 yılında Aksaray, Kırıkkale, Van, Ağrı ...
Erzurum’da 779 kişiye bir otobüs düşüyor
Türkiye genelinde 349 kişiye bir otobüs düşüyor. Türkiye’de otobüs başına ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Oyunun Müzakeresi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Ölülerin arkasından konuşmak ahmaklıktır!
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva