ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Sivas Valiliği uyardı: ‘Keneyi hafife almayın’
Sivas Valiliği uyardı: ‘Keneyi hafife almayın’
Göçmen kaçakçısı tutuklandı
Göçmen kaçakçısı tutuklandı
Kût’ül Amâre Zaferi 108’inci yılında
Kût’ül Amâre Zaferi 108’inci yılında
Silah ticareti yapan 4 kişi yakalandı
Silah ticareti yapan 4 kişi yakalandı
Tarihi eser operasyonu: 2 gözaltı
Tarihi eser operasyonu: 2 gözaltı
HABERLER>ARAŞTIRMA İNCELEME
7 Mayıs 2018 Pazartesi - 13:23

Ömeroğlu ‘Dijital Çağda Öğrenme’yi anlattı

Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) Erzurum Şubesi’nin düzenlediği programda eğitimci Adalet Ömeroğlu, “Dijital Çağda Öğrenme” konulu bir sunum yaptı

Ömeroğlu ‘Dijital Çağda Öğrenme’yi anlattı

Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği (TDED) Erzurum Şubesi’nin düzenlediği programda eğitimci Adalet Ömeroğlu, “Dijital Çağda Öğrenme” konulu bir sunum yaptı. Ömeroğlu, dijital çağın, bilgiyi kodlamada savunmasız bıraktığını, oysa bilginin bir direniş kazanımı olduğunu belirtti.

Adalet Ömeroğlu sunumunda özetle şunları söyledi: “Öğrenme sarmal bir süreçtir ve beynin işlevselliğinde oluşan kazanımdır. Bilmeye duyulan ihtiyaç ve merak o bilginin oluşmasında ön koşuldur. Teknolojik unsurların hızla çoğalması, sürekli değişen dünya için yeni nesil öğrenme kültürüne neden olmuş ve özellikle çocukların bu yeni düzen olan dijital çağda yalnız mahremiyet ve tehlikelere karşı korunması hususuna dikkat çekilmiştir. Fakat gününün büyük çoğunluğunu ekrana maruz kalarak geçiren yeni nesil, doğal öğrenme sürecinde başarısız olmaktadır. Bilginin hızla artması ve ona ulaşımın kolaylaşması, düşünmeden uzak ve akran öğrenmelerinden yoksun yalnız ekran öğrenmelerine maruz kalan öğrenenlerin, eğitim öğretim süreçlerindeki uyum problemleri de göz ardı edilmemelidir.

Peki, gününün büyük çoğunluğunu teknoloji unsurlarıyla geçiren nesil, dijital ortamda paylaşılan bilgileri nasıl tüketmekte? Bu bilgilere erişim kanallarının farklılığı insan beyninin öğrenme anlayışıyla örtüşüyor mu?

Bebeklik yıllarından beri teknoloji ile iç içe olan bireyler mevcut öğrenme ( bilişsel süreçleri işleme ) yöntemlerinden uzak ya da eksik, başlı başına bilgiye erişim kanalları kurmuştur ki bu kanallar beynin doğal işleyiş yapısını ve hızını olumsuz etkilemektedir. Beyin yapısı gelişim farklılıklarıyla oluşan öğrenme evrelerinin örüntüsel yapısına dikkat çeker. Yeni öğrenmeye hazırlığı gerektiren şey ön öğrenmelerdir. Çünkü öğrenme gerek içsel gerek dışsal uyaranlar eşliğinde olur. Artan teknolojik unsurların oluşturduğu sanal dünya, bireyi öğrenmeye duyulan gerekçelerinde tek tipleştirmektedir. Oysa öğrenme, komplike bir süreç olması nedeniyle çaba gerektirir.

İnsan doğal öğrenme ortamında aktif etkileşime geçer ve en anlamlı öğrenmeleri kazanır. İlk öğrenme türümüz sosyal öğrenmedir ve bizler bunun farkına bile varmayız. İhtiyaçlarımız bu tür öğrenmeleri zorunlu kılar. Çabalarımız sonucundaki bu kazanımlar hem beynin aktivasyonunu zenginleştirir hem de yeni öğrenmelere ilgiyi arttırır. Yeni nesil, kontrolsüz ve bilinçsizce kullanılan dijital çağda beynin doğal öğrenme süreci olan; sorgulama düşünme, muhakeme, akıl yürütme, çıkarımda bulunma, not alma, kıyaslama yapma, ardışıklaştırma, parça-bütünü tamamlama, ilişki kurabilme, yorumlama ve örüntü oluşturma gibi zihinsel süreçleri teğet geçmektedir. Bunların yanı sıra sebat etme, bekleme, isteklerini erteleme ve istikrar gibi öğrenme ve sosyal ilişki becerilerini de yitirmekte ve gruba dahil olamama, agresiflik, huzursuzluk, özgüven eksikliği, yetinememe gibi önemsenecek boyutta duyusal ve sosyal problemlere de neden olmaktadır.

Beyin gerçeği gösteriyor ki, her iki lobunu (sağ-sol hemisfer) aktif kullanamayan bireyler hücreler arası iletişimi kuramadığından ne kadar bilgiye maruz kalırsa kalsın insan beyni için yaşamsal bir yönelim olan anlamlı öğrenmeden yoksun kalmaktadır. Çünkü beynin birinci gübresi sosyal ağdır. Okulunu bitiren mesleki eğitimini tamamlayan gençler teknolojik unsurlardan ihtiyaca yönelik erişim yerine zamanının büyük çoğunluğunu yalnız iletişim teknoloji ile geçirerek hayat becerilerini kazanamamakta, dikkat ve sabır gerektiren işlerde başarısız olmakta yeni şeyleri öğrenmeye karşı ilgisiz kalmakta ve mücadele gerektiren sorumluluklardan kaçınmaktadır. Kısaca özetlemek gerekirse dijital çağ, tek yönlü ve abartılı kullanıldığında öğrenmedeki bilişsel becerilerimizi (dikkat, hız, hafıza, görsel işleme, işitsel işleme, mantık ve akıl yürütme ) köreltmekte ve beynin mükemmel işleyişini frenlemektedir.”

 
Erzurum’da Kültür ve Sanat gündemi
 
ATAUNİ Bahar Şenliği başlıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sağlam zengin ve yoksul hastalık guruplarını paylaştı
TROD Başkanı Prof. Dr. Esra Kaytan Sağlam, 2008-2014 yılları arasında ...
Karayel, ‘Şalcı Bacı’ vakasını paylaştı
25'inci dönem AK Parti Kayseri Milletvekili Yaşar Karayel, Çetin Altan’ın ...
ETÜ’ye patent ödülü
Erzurum Teknik Üniversitesi patent ödülü aldı
 
Erzurum ölüm nedenleri istatistikleri açıklandı
MAHMUT AKDAĞ-ÖZEL-TÜİK Ölüm Nedenleri istatistikleri 2017 sonuçlarını paylaştı.
Arpacık tarih tespitlerini paylaştı
Araştırmacı Yazar Yusuf Ziya Arpacık, “Şu an roketlerimizin menzili 400 ...
Doğu Anadolu’da trafik gündemi
Doğu Anadolu Bölgesindeki kazaların azaltılmasına yönelik yeni denetim ...
 
Erzurum, ‘Hamsi69’la ikinci oldu
Erzurum’ da “Hamsi69” isimli robotlarıyla Kadir Memiş, Çağrı Gültekin, ...
Bilimsel Teşvik Ödülleri sahiplerini buldu
Atatürk Üniversitesi tarafından 2010 yılından beri yürütülen Bilimsel ...
Göç Sempozyumu’nda mülteciler konuşuldu
Bağcılar’da düzenlenen “Uluslararası Göç ve Uyum Sempozyumu”nda son yıllarda ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva