ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 23 Nisan mesajı
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan 23 Nisan mesajı
Erzurum’da 104'üncü yıl gurur ve coşkusu
Erzurum’da 104'üncü yıl gurur ve coşkusu
Milli İrade Milli Coşkuda yüreklerini buluşturdu
Milli İrade Milli Coşkuda yüreklerini buluşturdu
Temsili Vali’den çevre hassasiyeti
Temsili Vali’den çevre hassasiyeti
Uzundere 23 Nisan coşkusuyla şenlendi
Uzundere 23 Nisan coşkusuyla şenlendi
HABERLER>EĞİTİM
26 Şubat 2014 Çarşamba - 01:15

ÖĞ-DER Danışma Kurulu toplandı

Milli Eğitim Bakanlığının Görevleri, Personeli ve Teşkilat Yapısına ilişkin yasa ile ilgili toplanan Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) İstişare Kurulu önerilerini açıkladı

ÖĞ-DER Danışma Kurulu toplandı

ERZURUM (İHA) - Milli Eğitim Bakanlığının Görevleri, Personeli ve Teşkilat Yapısına ilişkin yasa ile ilgili toplanan Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) İstişare Kurulu önerilerini açıkladı. İl Danışma Kurulu başkanı Mesut Yavuz yeni yasanın içeriği hakkında katılımcılara bilgi verdi. Toplantıda kanun tasarısı madde madde görüşüldü, sonuç bildirgesi hazırlandı.

ÖĞ-DER Danışma Kurulunun toplantı sonunda aldığı kararlar ve öneriler şöyle; “Eğitiminde bir anayasası olmalı. Her gelen hükümet ve bakan, sistemde değiştirme değil geliştirme yapmalıdır. Öncelikle Milli Eğitim Bakanlığımızın son yıllarda sık sık sistem değişiklikleri yapması eğitimde istikrasızlığa sebep olmaktadır. Artık Bakanlara göre değişen bir eğitim sistemi ve yönetimi olmamalıdır. Eğitimin omurgasını değiştiren, geleceğini ilgilendiren; köklü, adil bir reforma ihtiyaç duyulan böylesine önemli sorunlar aceleye getirilmemelidir. STK’ların ,eğitimcilerin görüşü ve önerileri dikkate alınmalıdır.

 Hazırlanan Kanun ve yönetmeliklerin evrensel hukuka uygun olması gerekir. Çıkarılan kanun ve yönetmeliklerde Adalet ve hakkaniyet esas alınmalıdır. Yasa bu şekli ile çıkarsa yönetmeliklerle adalet ve hakkaniyet sağlanmalıdır.

 Tasarıda kariyer basamaklarına değinilmemiştir. Öğretmenin görev süresince kendini yenilemesini, performansını artırmasını, buna bağlı olarak özlük haklarını da geliştirip mesleği zevkle yapmasını sağlayacak kariyer basamakları tasarıya konulmalıdır. Öğretmenlere kariyer sistemi oluşturularak eğitimcilerin idarecilik yerine kendi alanında yetişmesini, gelişmesinin sağlanılması gerekir.

 Uzun yıllar görevde kalıp performansı düşen yöneticilerin görevlerine son verilmesi olumlu ancak yerlerine gelecek yöneticilerin atanmasında hakkaniyet ve adalet sistemi inşa edilmelidir. Eğitimciler idareye parti il başkanları vesayetinde atanan memurlar olmamalıdır.

 Dershaneleri kapatmak için Kamu kaynaklarını özel okullara aktarmak yerine Milli Eğitim, özel mantıkla yönetilmelidir. Ders dışında derslere hazırlık eğitimi verdirmek isteyen velilerin istekleri de göz ardı edilmemelidir.

 Performansı düşük, risk almayan, odasına kapanan, öğretmene değer vermeyen, istişareye kapalı idarecilerin değiştirilmesini, yerlerine eğitimi ,bilimi, teknolojiyi ve manevi değerleri önemseyen, kendini geliştirmeye açık idarecilerin gelmesini savunuyoruz.

 Özel mantıkla yönetilen, performansı yüksek, imkanları geniş, sadece öğretim değil eğitim veren okullar oluşturulmalıdır. Eğitimi özelleştirmek, tamamen özelin eline bırakmak doğru değildir. Özel okullara devlet öğrenci gönderirken MEB, kendi okullarını özel okula gidememiş olanların mecburen okuduğu yerler haline dönüşmesine müsaade etmemelidir. Okullar sınavlara hazırlık kurumları olmaktan çıkarılmalıdır.

 Eğitimde dış etkiyi artıracak yapılanmalara müsaade edilmemelidir. Milli Eğitim anlayışını yıkıp yerine sadece Avrupa birliği isteklerini ve projelerini uygulayan yapıya Milli Eğitim Bakanlığı dönüşmemelidir. Bakanlığımızda oluşturulan gayri milli projeler neslimizi bozmaktadır. Bu projeler kapsamında yurt dışına gönderilen öğrenciler kimlik buhranı yaşamaktadırlar. Bir çoğu değerlerinden uzaklaşmış bir şekilde dönmektedir.

 Öğretmenler sadece stajyerlik döneminde değil sonraki dönemlerde de denetime, gelişime ve eğitime tabi tutulmalıdır. Başarısız sayılan Stajyerleri 2 yıl sonra devlet görevinden çıkarmak yerine başka görevler vererek memuriyet hakkı elinden alınmamalıdır.

 Üniversitelerin öğretmen yetiştirme sistemi de değiştirilmelidir. Eğer yeni atanan öğretmenlerin alanında veya pedagojik olarak başarısız olacağı düşünülüyorsa sorumlusu YÖK’tür. Öğretmenlik, hiç bir şey kazanamadım öğretmenlik kazandım denilen bir meslek olmaktan çıkarılmalıdır. Fakültelerde verilen alan eğitimi ve formasyon yeterli değildir. Üniversitelerde eğitim mantığı ezbercilikten, bilgi yükleme anlayışından uzaklaştırılmalıdır.

 Bir taraftan İdarecilerin derse girmesi kaldırılırken diğer taraftan 4 yıl sonra dön öğretmenliğe denilmesi çelişiyor. Eğer bakanlık, idareci olan öğretmen gerektiğinde öğretmenliğe dönsün diyorsa idarecilerin derse girmesi gerekir.

 Eğitim Müfettişlerinin “müfettiş” unvanlarına yeniden kavuşmaları yerinde bir değişiklik olsa da, özlük haklarının, birleştirilen “bakanlık denetçileri” seviyesine çıkarılması gerekir. Maarif Müfettişleri İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olmaktan çıkarılmalı ve Rehberlik ve Denetim Başkanlığına bağlı çalışmalıdır. Denetim sisteminin Rehberlik ve Denetim Başkanlığına bağlı olarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün etkisinden ve kontrolünden uzak, Bakanlığın politikalarını izleyip geliştirmesine yardımcı olacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Esasen diğer bakanlıklarda da denetim sistemi bu şekilde yapılandırılmıştır.

 Dershanelere kilit vurarak yasak koymak yerine öğrenciyi ve veliyi dershanelere götüren unsurlar azaltılmalı tedbirler alınmalıdır. Teste dayalı ve çoktan seçmeli sınav sisteminden vazgeçilmelidir.6 yıl dershanelerde çalışan öğretmenlere de 1 defaya mahsus atanma hakkının verilmesi de geçiş dönemi için olumludur.

 Stajyerlikte 2.bir sınav yapmak yerine Temel ve hazırlayıcı eğitimle ilgili Bakanlık tarafından bir kitap hazırlanarak aday öğretmenlere dağıtılmasını, bu eğitimler sonucu yapılan sınavın bakanlık tarafından bu kitaptan yapılması ve stajyerler için teorik bilgilerden ziyade uygulamalı eğitime ön verilmesi doğru olanıdır.

 Okul müdür ve müdür yardımcıları sadece eğitimle uğraşan, eğitimi planlayan ve yöneten kişiler olmalıdır. Bu gün gelinen noktada idareciler kırtasiyecilik, toplantı girdabına sokulmuşladır. Okullara resmi işlemleri takip edecek memurlar atanmalıdır. Bunun için atanamayan öğretmenler değerlendirilebilir.”

 

 
‘Sağlıklı Beslenme ve Hareket Yılı” etkinlikleri sürüyor
 
Tarihi eser kaçakçısı jandarmadan kaçamadı
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
esra 26 Şubat 2014 Çarşamba 17:41

okullarda ben yatım oldu diyen,hükümdar gibi zanneden müdürler inş görevden alınır.

Yorumu oyla      6      4  
hasbi 26 Şubat 2014 Çarşamba 14:31

yıllardır makamı işgal edenelr bakalım ne yapacak.okullarda başörtülü öğretmeni odasına çağırıp hakaretvarı konuşan müdürler ne yapacaklar.hayırlı olsun.sonuna kadar yasanın arkasındayım.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Pazaryolu 75. Yıl YİBO’da örnek etkinlik
Pazaryolu 75. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu düzenlediği etkinlikte ...
Gençlik Liderleri SHÇEK’teydi
Erzurum Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğüne bağlı Gençlik Merkezlerinin ...
Ortaokullar projede yarışacak
TÜBİTAK tarafından organize edilen Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma ...
 
TÜİK’ten Çayırtepe’ye eğitim desteği
Erzurum Valisi Dr. Ahmet Altıparmak tarafından başlatılan ‘Kardeş Okul’ ...
Oktay, KMÜ Eğitim Fakültesi Dekanlığına atandı
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Eğitim Fakültesi Dekanlığına Prof. Dr. Münir Oktay atandı.
Erzurum’un elit karatecileri seminerde buluştu
Türkiye Karata Federasyonu Eğitim Kurulu Başkanı Hakan Alpay, Erzurum’daki ...
 
ATAÜNİ’de dijital açılım
Sosyal Bilimler Enstitüsü tezleri dijital ortama taşındı
Karayazı’da Çevre Eğitimi
Erzurum Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından okullarda ...
Erzurum 'Anatomi Günleri 2014' başladı
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı ile Anatomi Derneğinin ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva