ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum çocuk nüfus oranında ortalamaları geçti
Erzurum çocuk nüfus oranında ortalamaları geçti
Kartlı ödemeler 1,18 trilyon liraya ulaştı
Kartlı ödemeler 1,18 trilyon liraya ulaştı
Erzurumspor bu kez ceza almadı
Erzurumspor bu kez ceza almadı
Tarım-GFE yıllık yüzde 49,92 arttı
Tarım-GFE yıllık yüzde 49,92 arttı
Ücretli çalışan sayısı yıllık yüzde 4,1 arttı
Ücretli çalışan sayısı yıllık yüzde 4,1 arttı
HABERLER>EKONOMİ
13 Haziran 2016 Pazartesi - 16:14

Kop, Ovit, şimdi Ilgar ve Sahara

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan Doğu Anadolu Bölgesi ulaştırma ve ekonomisi için büyük önem taşıyan iki proje hakkında açıklamalarda bulundu.

Kop, Ovit, şimdi Ilgar ve Sahara

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Çıldır ilçesindeki Aktaş sınır kapısı karayolunun temel atma açılış töreninde açıklamalarda bulundu.

Çıldır ilçesindeki Aktaş sınır kapısı karayolunun temel atma töreninde konuşan Bakan Arslan, "Dünyada ticaretin, ekonominin olmazsa olmazı ulaştırma projeleridir. Türkiye Cumhuriyeti bulunduğu coğrafya nedeniyle hep Orta Asya ile Avrupa arasında, Ortadoğu ile Kafkaslar arasında köprü konumundadır denilir. Denilir de? Eğer siz bu köprü konumunuzdan yararlanmıyor iseniz, eğer siz bu köprü konumunun hakkını vermiyor iseniz coğrafya olarak köprü olmanın bir anlamı yok. Son 13 yıldır Recep Tayyip Erdoğan’ın ortaya koyduğu vizyon ve onun ekibinin ortaya koyduğu gelecek hedefleri çerçevesinde biz ülkemizin bu pozisyonundan yararlanıyoruz, yararlanmak adına adım atılması gereken bütün adımları atıyoruz. Bütün bu adımları atarken ve özellikle ulaştırma alanında liderimiz Binali Yıldırım idi ulaştırma Bakanımız olarak. Onunla birlikte ülkeye bir çok proje kazandırıldı ve kazandırılmaya da devam ediyor." dedi.

Bakan Arslan, bu coğrafyanın köprü koridorundan yararlanılmasının temel kaynağının ulaştırma koridorlarının tamamlanmasından geçtiğini söyleyerek, "Orta Asya’dan Avrupa'ya uzanan ulaştırma koridorlarını ister demiryolu, ister karayolu, ister deniz yolu, ister hava yolu. Ulaştırma koridorlarını tamamlarsanız dünyanın ulaştırma ile ilgili ticaretini kendi üzerinizden bir yerden bir yere sevk eder hale gelirseniz işte bu konumunuzdan yararlanmış olursunuz. O yüzden Ardahan, Kars, Iğdır Serhat’tı bekleyen şehirler olmaktan çıkıyor, serhat’ta olmanın avantajından yararlanarak ülkemize hizmet eden iller haline geliyor. Sınır kapısını açmakla yetmez, sınır kapısını bölünmüş yolla bağlarsanız, 20 kilometrelik mesafeyi 16 kilometreye düşürürseniz, eğer dağları delerek geçmeniz gerekiyor ise ve bunun için Mozeret tünelini 2300 metrelik çift tünel yaparsanız işte bunun hakkını verirsiniz. Biz burayı bölünmüş yol yaptığımız gibi Çıldır’dan Kars’a, Ardahan’a, Karadeniz’e ve Ortadoğu’ya kadar uzanan ulaştırma koridorlarını da yapacağız. Bunların hepsini bölünmüş yolar haline getireceğiz ki bu coğrafya bu konumundan yararlansın ve ülkemizin her yerine hizmet etsin." diye konuştu.

SAHARA TÜNELİ BÖLGENİN KURTULUŞU

Ilgar ve Sahara tünelinin çok anlamlı olduğunu söyleyen Arslan, ''Ilgar tünelinin çok anlamlı olmasının sebebi? Gürcistan ve Kuzey Kafkasya üzerinden gelen bütün yük hareketlerini Ardahan üzerinden, Kars’a, Iğdır’a, oradan İran’a ve Ortadoğuya indirecek bir ana koridorun tamamlayıcısı ve onun için çok önemli. Sahara tünelini bölgemizin kurtuluşu olarak görüyoruz. Karadeniz’i İran üzerinden İslamabat’a, Afganistan’a bağlayacak bir koridor. Kars, Iğdır, Ağrı ve Van üzerinden Orta doğu’ya bağlayacak bir koridor. Ulaştırma ana koridorlarını ne kadar gerçekleştirirseniz, ticareti bölgeniz üzerinden ne kadar hareketli hale getirir ve Lojistiği bölgenizde ne kadar yaygınlaştırırsanız ekonomik kalkınma da ve Ticaretin gelişmesi anlamına gelir. Kars, Ardahan Iğdır 1000 yıldır bu coğrafya’da Kürt, Türk, yerli, Azeri ve Terekeme dememiş kardeş olarak yaşamış. Bu coğrafyadan haykırıyoruz ve diyoruz ki bu coğrafya 1000 yıldır birliğin ve beraberliğin, kardeşliğin ne demek olduğunu ispatlamış bir coğrafyadır. Bu coğrafya bu ülkeyi karıştırmak isteyenlere diyor ki 1000 yıldır yaptığımız bu kardeşliği görün, aramıza nifak tohumu ekmeye çalışmayın, boşuna uğraşmış olursunuz. Dün olduğu gibi bugün de bu birliğimiz, kardeşliğimiz ve beraberliğimiz devam edecek.’’ Şeklinde konuştu.

GÖÇMEN KUŞLARIN KORUNMASI İÇİN SES PERDESİ

Bakan Arslan karayolu yapımı esnasında göçmen kuşların zarar görmemesi için ses perdesinin yapılacağını söyleyerek, "Aktaş gölü göç yolu üzerinde olan birçok kuşu ve hayvanı barındıran bir yer. Biz Ulaştırma Bakanlığı olarak yaptığımız bütün projelerde özellikle çevreye olan hassasiyetimizi gösteriyoruz. Bundan sonrada gözeteceğiz. Orada belli bir mesafede ses perdesi olması gerekiyor ki araçların sesi kuşları rahatsız etmesin. Bu kapsamda onu da yapacağız hayırlı uğurlu olsun." dedi.

 
İş adamını kaçırıp zorla senet imzalattırdılar
 
Milletvekili Aydemir Başkanlık Sistemini anlattı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Erzurum besicilik sektörüne yeni destek
Erzurum İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nce çiftçilere yönelik ...
“Ülkemiz tarihinde sömürgecilik lekesi yoktur”
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Kendimiz kalkınırken, geride bıraktığımız yerleri ...
SYDV üreticinin imdadına yetişti
Pasinler’de çiftçinin elinde kalan patatesin imdadına Sosyal Yardımlaşma ...
 
Mükellef sayısında yüzde 2.1’lik artış
M.AKDAĞ-Erzurum Vergi Dairesi Başkanlığı 2015 Mayıs dönemi faal mükellef sayılarını paylaştı.
Kişi başına 7.9 bin TL kredi kullandık
M.AKDAĞ-TBB Risk Merkezi 2016 yılı Ocak-Nisan dönemi nakdi kredi iller dağılımını paylaştı.
Erzurum’dan 4 ayda 16.2 milyon $’lık ticaret
M.AKDAĞ-Ekonomi Bakanlığı 4 Aylık dış ticaret istatistiklerini paylaştı.
 
SMMMO’dan İş Güvenliği Eğitimi uyarısı
Akgüloğlu, 10 kişiden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer ...
DAP’ta yeni düzenleme
Erzurum’da faaliyet gösteren DAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığının ...
ETSO Altıparmak’ı ağırladı
Son Valiler Kararnamesi ile Denizli Valiliği’ne atanan Vali Dr. Altıparmak, ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva