ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Atatürk Üniversitesi yeniden akredite edildi
Atatürk Üniversitesi yeniden akredite edildi
ETD ve  Türk Ocakları’ndan 24 Nisan tepkisi
ETD ve  Türk Ocakları’ndan 24 Nisan tepkisi
TÜBİTAK başarıyı ödüllendirdi
TÜBİTAK başarıyı ödüllendirdi
Tunceli yolunda heyelan tehlikesi
Tunceli yolunda heyelan tehlikesi
Ermenilerin katlettiği şehitler dualarla anıldı
Ermenilerin katlettiği şehitler dualarla anıldı
HABERLER>EĞİTİM
6 Mart 2017 Pazartesi - 14:24

Karataş'tan sözleşmeli öğretmen değerlendirmesi

M.COŞKUN-Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Mustafa Karataş, Sözleşmeli ile kadrolu öğretmenlerin arasındaki bazı farklılıkların düzeltilmesi gerektiğini vurguladı.

Karataş tan sözleşmeli öğretmen değerlendirmesi

Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Mustafa Karataş ile 4B sözleşmeli öğretmenlerin sorunlarına yönelik değerlendirmede bulundu. Karataş, öğretmenlerin birbirleri arasındaki farklılıkların eğitimde kaliteyi etkileyebileceğine dikkat çekti. Özellikle sözleşmeli öğretmenlerin 6 yıllık zorunlu görev sürelerini eleştiren Karataş, bir öğretmenin 6 yıl boyunca zorunlu görevde tutulmasının, ailevi şartların dâhil tayin gerekçesi olarak kabul etmemesinin yanlış olduğunu belirtti.

Sözleşmeli ile kadrolu öğretmenlerin arasındaki farklılıkları ve bu farklılıklarla ilgili oluşan sorunları aktaran Karataş, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ve hükümetin bu alanlarda bir an önce düzenleme yapması gerektiğini vurguladı. Karataş, “Özellikle son dönemlerde, artık Bakanlığın rutine dönüştürdüğü sözleşmeli öğretmen istihdamı ve bu alanda arkadaşlarımızın yaşadığı bir takım sıkıntılar bulunmaktadır. 2016 yılı Eylül ayında yaklaşık 18 bin 500 sözleşmeli öğretmen alımı yapıldı. 2017 yılı Mart-Nisan ayları arasında yine 20 bine yakın sözleşmeli öğretmen alımı olacak. Genel anlamda baktığımız zaman, ülkemizin içinden geçtiği sıkıntılara göz önünde bulundurulduğunda, istihdam edilebilmek bile bulunmaz bir nimettir. Fakat istihdamın şeklinden kaynaklanan birçok sıkıntının olduğunu da gündeme getirmek istiyoruz. 2010 yılında 70 bin sözleşmeli öğretmen kadroya geçirilerek, yeniden bir sözleşmeli-kadrolu ayrımına son verdik. Şimdi hal böyleyken, aradan 6 yıl geçtikten sonra, o dönemdeki sıkıntıları bildiğimiz hale tekrar bir sözleşmeli ataması yapılması yanlış olmuştur. Çünkü sorunlu bir istihdamdır. Yaşanan sorunları sadece biz değil mevcut Bakanlıkta biliyor. Ancak bu şartlar halinde tekrardan aynı sorunları ortaya çıkacak bir istihdam şekliyle yapılması yanlıştır. Halka hizmeti Hakka hizmet olarak gören bir anlayışın böyle bir uygulama yapması olmadı.” dedi.

TAHİN SORUNU ÇÖZÜLMELİ

Tahin sorununu anlatan Karataş, “Sözleşmeli olarak atanan öğretmenler kendi bulundukları yerde 4 yıl boyunca çalışmak zorunda, 4 yıldan sonra kadroya alınacak, kadroya alındıktan sonra 2 yıl daha o çalıştığı bölgede bulunarak tahin hakkına sahip olabilecek. Bu içinde o kadar çok problemi taşıyan bir husus ki, işin neresinden bakacağımızı şaşırıyoruz. Bu atanan insanların içerinde 10-15 yıllık evli insanlar var. Eşi özel sektörde çalışan insanlar var, okuyan çocuğu var. Şimdi biz bunları ‘kardeşim sözleşme şartlarımız bunlardır, bu şartlara uymuyorsanız bu sözleşmeye imza atmayın’ diyerek geçiştirebiliriz ama bu geçiştirme mantıklı, akli ve vicdani olmaz. Çünkü Türkiye’de işsizlik sorunu var. Bu işsizlik sorunu, insanların ne iş bulursam çalışacağım, çalışırım noktasında insanları çalışmaya mahkûm eden bir pozisyon var. Bu şekilde istihdam edilen arkadaşların eş özrü tahini yapamamaları büyük bir sıkıntıdır. Yani şuanda Anayasa’da ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın özellikle üzerinde durduğu aile birlikteliği noktasında bir başka bakanlık olarak 6 yıl bu insanları kendi eşlerinden ayrı çalışmaya mahkûm eder bir pozisyona düşürüyoruz. Doğu’da ve Güneydoğu’da bu öğretmenleri buralarda mecbur etmek yerine cezbedici tekliflerle bir yıl daha fazla çalışmalarını sağlamak daha uygun olmaz mı? Nasıl ki tarım ve sanayide buraya cazibe merkezi özelliği getirilerek destekler veriliyorsa, nasıl ki askere, polise bu bölgelere ek ödenek veriliyorsa öğretmenlere de verilmelidir. Zoraki bırakılmak eğitimde kaliteyi de düşürecektir. Bir öğretmen sıkıntılarıyla nasıl ders anlatabilecek. Daha dün ilçelerimizdeki okulları gezerken bir sözleşmeli bayan arkadaşımızla görüştük. Çocuğu metropol şehirlerde tedavi olması gerekiyor ama tahin hakkı verilmiyor. Öğretmen diyor ki, çocuğumun tedavi için büyük bir şehre gitmesi, tedavi içinde benim bu işi yapmam gerekiyor diyor. Bu anneyi zor durumda bırakarak nasıl başarı beklenebilir ki? Bu alanda gerekli çalışmalar, yapılarak bu mağduriyetin ortadan kaldırılması gerekiyor.” dedi.

BU FARKLAR MAĞDUR EDİYOR

Kadrolular ile sözleşmeliler arasındaki diğer farklılıklara değinen Karataş, “Bu sözleşmeli arkadaşlarımızın idari olma şansları da yok. 3 yıldır kadrolu görevinde bulunan bir öğretmen idareci olurken, 6 yıl görev yapan ve sözleşmeli olduğu için idareci olamayacaklar. İstihdam şeklinden dolayı kaynaklanan bu sorunun, engelin kaldırılması gerekmektedir. Yine bu arkadaşlar nöbet tutuyorlar ama ücretlerini alamıyorlar. Sözleşmeli olmalarından dolayı kaynaklanan bu sorun emeğin karşılığının alınamamasındandır. Yine hali hazırda ücret eksikliği de var. Bir öğretmen ders başına 10 TL alırken sözleşmeli öğretmen 9 TL alıyor. Bu dengesizlik huzuru bozan şeylerdir. Şuanda ülke olarak bir geçiş sürecindeyiz. Evet oyu kullanmaya hazırlanıyoruz ama bu tür farklılıklardan kaynaklanan sorunlarla bu insanları nasıl olacak. Öğretmenlik önemli bir meslektir. Gelecek nesilleri bunlar yetiştire3cek. Ancak bir şeyleri zorunlu ve eksik kılarak öğretmenleri zor durumda bırakarak nasıl başara sağlanabilir. Bu alanlarda çalışmalar, planlamalar yapılarak bu yanlışlıklar düzeltilmelidir.” şeklinde konuştu.

 
Erzurumlulardan yalıtım duyarlılığı
 
2 yılda 18 proje hayata geçirildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
‘Diziler aile yapımızı bozuyor’
M.COŞKUN-Uzman Eğitimci Kadir Demirbüken, Günümüzde boşanmalara sebep ...
Bir daha bu ülkede 28 Şubatlar olmayacak
Karataş, 28 Şubat post-modern darbesinin yıldönümüne ilişkin açıklamalarda ...
Eğitimcilerden Müfredat Değişimine olumlu tepki
M.COŞKUN-Eğitim Uzmanı İsmail Hakkı Bozkurt, Müfredat değişimi noktasında ...
 
Proje üretiminde 50. Yıl farkı
M.COŞKUN50. Yıl Ortaokulu’nda, öğrenci ve öğretmenlerin eğitimde daha ...
Eğitim-Bir- Sen'den toplu sözleşme çalıştayı
Eğitim-Bir- Sen 2 Nolu şubeden 2017 ağustos toplu sözleşme çalıştayı
Yakutiye GEM'den eğitim açılımı
M.COŞKUN-Birçok eğitim merkezinde olduğu gibi Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’ne ...
 
ATAÜNİ Hayvan Hastanesi hizmete girdi
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, Atatürk Üniversitesi bünyesinde ...
Yargı Mensuplarından ETÜ’ye ziyaret
Anayasa Mahkemesi Genel Sekreteri Selim Erdem ve beraberindeki yüksek ...
“Ha gayret başaracaksın”
Yakutiye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Dadaş Ortaokulunun, anne ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva