ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Jandarmadan kaçamadılar
Jandarmadan kaçamadılar
Çiftçi’ye sağlık hizmetleri brifingi
Çiftçi’ye sağlık hizmetleri brifingi
Dal’dan başkent mesaisi
Dal’dan başkent mesaisi
Muşlu annelerin evlat nöbeti devam ediyor
Muşlu annelerin evlat nöbeti devam ediyor
Yunus Emre türbesinde Türk Düşünce Tarihi Dersi
Yunus Emre türbesinde Türk Düşünce Tarihi Dersi
HABERLER>BÖLGEDEN
30 Mayıs 2019 Perşembe - 13:18

Eski karayolu büyükbaş hayvanlara kaldı

Artvinliler'in yarım asırlık hayali olan Cankurtaran Tüneli'nin geçtiğimiz yıl trafiğe açılmasının ardından artık eski karayolunun kenarları ve çevresi büyükbaş hayvanların otlak alanı oldu.

Eski karayolu büyükbaş hayvanlara kaldı

Artvinliler'in yarım asırlık hayali olan Cankurtaran Tüneli'nin geçtiğimiz yıl trafiğe açılmasının ardından artık eski karayolunun kenarları ve çevresi büyükbaş hayvanların otlak alanı oldu.

Karadeniz´i Erzurum üzerinden İran´a bağlayan, zorlu kış şartlarında geçit vermeyen Hopa-Artvin karayolu güzergahındaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi´ne alternatif olacak Cankurtaran Tüneli´nin yapımı 1960’lı yılların sonuna doğru gündeme getirildi. Yapımı yıllarca gündemden düşmeyen Cankurtaran tünel projesinin temeli dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Başbakan Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010´da atıldı. 5 bin 228 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli olan Cankurtaran Tüneli'nde 2014 yılında ışık göründü. Bağlantı yolları ile mekanik aksamlarının tamamlanmasıyla birlikte tünel, 1 Mart 2018 tarihinde törenle hizmete girdi.

Tünelin hizmete girmesinin ardından Cankurtaran Geçidi, sürücüler tarafından artık tercih edilmiyor. Kış aylarında ulaşımda büyük aksamalara, zorlu virajları nedeniyle de sık sık kazalara neden olması nedeniyle sürücüler, Artvin-Hopa arasındaki karayolu ulaşımını 12 kilometre kısaltan Cankurtaran Tüneli'ni tercih ediyor. Eski karayolundaki araç trafiğinin sakinleşmesiyle, bölgede hayvancılık yapan vatandaşlar hayvanlarını karayolunun kenarında ve çevresinde otlatmaya başlarken, hayvan sahipleri trafiğin sakinleşmesi nedeniyle gönül rahatlığıyla hayvanlarını karayoluna salıyor. Hayvanlar ise yol kenarındaki otlaklardan besleniyor.

Bu sayede gün boyu karayolunda beslenen hayvanlardan elde edilen ürünlerle bölge halkı ekonomik gelirlerine katkı sağlamış oluyor. Eski karayolu güzergahında oturan köylüler, hayvanları gönül rahatlığı ile yola bıraktıklarını belirterek ”Artık hayvanlara çoban da gerekmiyor. Karınlarını doyurup ahıra dönüyorlar. Egzoz dumanı ve araç gürültüsünden de kurtulduk. Sessizlik hem bizlere hem de hayvanlarımıza yaradı. Burası artık piknikçilerin ve doğa severlerin geçiş güzergahı oldu” dediler.

 
Zayıflamak içi başladı, 2 madalya kazandı
 
Doğu Anadolu, Afrika sıcaklarının etkisi altına girdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Doğu Anadolu turizminde tarihi adım
Turistik Doğu Ekspresinde yolculuk İstanbul’da başlayıp, Kurtuluş Savaşı’nda ...
Yaşar muhtarlar ve Meclis üyelerini ağırladı
Çat Belediye Başkanı Melik Yaşar, ilçede 2014-2019 yılları arasında ...
Doğu’da bir gelenek: Sahur Halayı
Elazığ’da sahurun 23’üncü gecesinde bazı mahallerde olduğu gibi valilik ...
 
Damal’da‘Atatürk Silueti’ görülmeye başlandı
Ardahan’ın Damal ilçesinde Ata Mahallesi Karadağ sırtlarında her yıl 15 ...
Batı’dan Doğu’ya Masalsı yolculuk
Ahmet AKBUĞA-Dünyanın en güzel ilk 4 tren rotasından birinde sefer yapan ...
Doğu Ovaları gelincikle bezendi
Muş’ta ilkbaharın gelmesiyle birlikte ilk ortaya çıkan lalelerin kurumasıyla ...
 
Doğu, baharda bir başka güzel
Kars’ta, havaların ısınmasıyla dört bir tarafta açan rengarenk çiçekler ...
ASİMDER’den sert tepki
ASİMDER Başkonsolosumuz Mehmet Baydar ile Muavin Konsolosumuz Bahadır ...
600 ton taşla yapılan Atatürk portresi uzaydan görülebiliyor
AHMET AKBUĞA-Erzincan'da Keşiş Dağı'nın batı yamacında 600 ton taşla yapılan ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva