TURİZM SEKTÖRÜ ERZURUM EKONOMİSİ İÇİN GELECEK VAADEDİYOR.
TURİZMİ 12 AY’A YAYMALIYIZ
Erzurum’da katma değer üreten sektörler içinde yer alan turizm’in, kış mevsimine yoğunlaşması yüzünden, sektör beklenen gelişmeyi gösteremiyor.Kış mevsimiyle sınırlı kalan turizm sektörü istihdam hacmini genişletemiyor, il ekonomisine yeterli girdi sağlayamıyor.
POTANSİYEL VAR, TANITIM YETERSİZ
Erzurum’da turizm sektörünün istihdam oluşturucu boyutta katma değer üretebilmesi, turizm olgusunun yılın 12 ayına yayılmasıyla mümkün görünüyor. Kış turizmi için yeterli imkan ve kabiliyeti olan il; tarih, kültür, inanç, doğa, Yayla, termal, dağ, botanik turizm çeşitleri için de yeterli potansiyel barındırıyor. Ne var ki bu turizm çeşitlerine ait kaynaklar yeterince tanıtılmadığından, turizm 12 aya yayılamıyor.
TURİZMİ YALNIZCA PALANDÖKEN’DE TUTMAMALIYIZ
Türkiye turizm ekonomisinin merkezi olan Antalya’da bile yaz ayları dışında alternatif arayışları sürdürülüyor. Sanayi, Tarım sektörlerinde istihdam sorunu yaşayan Erzurum için Turizm sektörü umut veriyor. Mevcut haliyle yılın sadece altı aylık diliminde etken olan kış turizmi ise il ekonomisinin açmazlardan sıyrılması için yeterli değil. Çare, erzurum’da turizmin 12 aya yayılması.