ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Palandöken beyaz örtüye girdi
Palandöken beyaz örtüye girdi
Küçükoğlu gündemi değerlendirdi
Küçükoğlu gündemi değerlendirdi
Burak Alemdar Milli Takım aday kadrosunda
Burak Alemdar Milli Takım aday kadrosunda
Diyanet  vekaletle kurban bedelini açıkladı
Diyanet vekaletle kurban bedelini açıkladı
Tekman’da kar yaşamı olumsuz etkiledi
Tekman’da kar yaşamı olumsuz etkiledi
HABERLER>GUNCEL
30 Temmuz 2007 Pazartesi - 00:00

ERZURUM-TRABZON DEMİRYOLU ULAŞIM GÜNDEMİNDE

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclis Başkanı Çetin Nuhoğlu, Trabzon'un biran önce demiryolu ağı ile Erzurum ve Kars'a bağlanması gerektiğini, bu demiryolu ağı yapılmazsa kaybedenin Türkiye olacağını söyledi.

ERZURUM-TRABZON DEMİRYOLU ULAŞIM GÜNDEMİNDE

ERZURUM-TRABZON DEMİRYOLU ULAŞIM GÜNDEMİNDE Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclis Başkanı Çetin Nuhoğlu, Trabzon'un biran önce demiryolu ağı ile Erzurum ve Kars'a bağlanması gerektiğini, bu demiryolu ağı yapılmazsa kaybedenin Türkiye olacağını söyledi. Konuyla ilgili olarak bir açıklama yapan Nuhoğlu, ulaştırma politikalarının uzun vadeli bir anlayışla planlanması gerektiğine dikkat çekerek, "Bunu yapamayan hiçbir ülke başarılı olamamıştır. 1950 yılına kadar sadece demiryoluna ondan sonra da sadece karayoluna yönelik planlamalar iki taşıma modunun birbiriyle rakip hale getirilmesine neden oldu ve birinin isteğine öbürünün karşı çıkması sonucunu doğurdu. Bunlar entegre taşımacılıktır, beraber planlanmasına ihtiyaç vardır. Demiryolunun maliyetlerindüşürülmesine önemli katkısı vardır. Karayolu da bunu destekleyecek verimlilikte katkı yapar. İkisinin beraber planlanabilmesi şarttır. Birini öne veya öbürünü arka plana atmak bundan önce yapıldığı gibi büyük hatadır. Trabzon' un demiryoluyla Erzurum veya Kars'a bağlanmasının Çin'e kadar uzanılmasında önemli rol oynayacağını düşünüyorum" dedi. HEM ERZURUM HEM TRABZON KAZANACAK Trabzon-Erzurum demiryolunun şart olduğunu ve Trabzon-Batum demiryolunun tek başına çözüm olmayacağını belirten Çetin Nuhoğlu, "Eskiden Trabzon'a gelen mallar demiryolu olmayınca buradan kervanlarla gönderiliyordu. Bu açığı gören Rusya, bin 100 kilometrelik Poti-Tebriz demiryolunu yaptırdı. Trabzon-Tebriz arası 800 kilometre. Bu durumda Trabzon daha cazip ve Erzurum-Kars bağlantılı demiryolunun yapılması şart oldu. Böylelikle, Trabzon Orta Asya'ya, Çin'e kadar açılabilir. Aksi durumda Karadeniz havzasından toplanacak malların Trabzon üzerinden gönderilmesi çok zor olacak. Kaybeden de Türkiye olacak" diye konuştu. ÖNCELİK ERZURUM’LA DEMİRYOLU BAĞLANTISI Nuhoğlu, Trabzon'un tarihten gelen stratejik bir avantajı olduğunu ve Trabzon'u nakliyenin ana üssü olarak gördüklerini ve görmeye de devam edeceklerini ifade ederek, "1860'larda Trabzon'a Marsilya ve Köstence'den direk seferlerle mal taşınıyordu. 4 büyük şirketin haftada bir vapur seferi vardı ve özellikle Tebriz'e yılda 50 bin tondan fazla mal gidiyordu. Aynı tarihte bu kentte Amerika, İngiltere gibi ülkelerin de içinde olduğu 11 ülkenin konsolosluğu vardı. Bin 200'den fazla kayık, açıkta duran gemilerden malları karaya taşıyordu. Bunu gören Ruslar, 1860'dan milyonlarca ruble akıtarak bataklık bir alana Poti Limanı'nı kurdu ve o limanı Tebriz'e demiryolu hattıyla bağladı. Ruslar'ın yaptığı bu atağa rağmen biz en yakın güzergahta olmamıza rağmen kendi kendimizi cezalandırarak, kara taşımacılığının önüne engeller koyarak, dünyanın en pahalı maliyetleriyle çalışmaya mahkum ederek avantajımızı kaybettik. Trabzon'a gelen gemilerdeki mallar kervanlarla Tebriz'e ulaştırılırken, o gün biz tren hattını planlayamadık. Rusya ise akıllı ve rekabetçi bir stratejiyle Poti-Tebriz demiryolu hattını kurdu ve Trabzon'un önceliğini ortadan kaldırdı. Bizim önceliğimiz trenle Erzurum'a veya Kars'a bağlanmaktı. Böylece Tiflis üzerinden Orta Asya'ya açılabilecektik" şeklinde konuştu. YENİ ULAŞIM KORİDORU Birleşmiş Milletler'in dünyada yeni bir ulaşım koridoru oluşturma çabası içinde olduğunu, 141 bin kilometrelik bu ulaşım koridorunun belirlenmesi için 2008 yılında İstanbul'un Ulaştırma Dünya Kongresi'ne ev sahipliği yapacağını kaydeden Nuhoğlu, "Şu ana kadar 3 ana güzergah belirlendi. Bu güzergahlardan 2'si Uzakdoğu Asya'dan başlayıp Türkiye'nin kuzeyinden ve güneyinden Avrupa'ya, diğeri ise yine Uzakdoğu Asya'dan başlayıp Çin, Kazakistan ve Rusya üzerinden Avrupa'ya ulaşıyor. Türkiye 2 ulaşım koridorunda da önemli bir görev üstlenecek. Türkiye'nin kuzeyinden geçecek olan yol, Japonya'dan başlayıp Güney Kore, Malezya, Çin, Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Trabzon üzerinden Avrupa'ya ulaşacak. Yani bir anlamda Tarihi İpek Yolu yeniden canlanmış olacak. Ancak Trabzon'un bu pastadan pay alabilmesi için demiryolu ağına Trabzon'un mutlaka alınması gerekir" açıklamasını yaptı.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
ASKERLİK KANUNU'NA TABİ YÜKÜMLÜLERE İNDİRİM
Askerlik Kanunu'na tabi yükümlülere, son yoklama ve askere sevkleri sırasında, ...
ERZURUM’DA ARAÇ ESTETİĞİNDE YENİ BİR KONSEPT
Erzurum'da açılan araç estetik merkezinde otolar için her türlü konfor ...
ÖSS TERCİH İŞLEMLERİ 3 AĞUSTOS'TA SONA ERECEK
Üniversite adaylarının tercih işlemleri 3 Ağustosta sona erecek. Adaylar ...
 
Yurt, Burs, Kredi Başvuruları sürüyor
Üniversite ara sınıf öğrencilerinin, yurt, burs ve kredi için başvuru ...
Erzurum Gazetesi Arşiv
ORTALAMAYI TUTTURAMADIK Erzurum Trafiği mevcut araç sayısını ...
Erzurum Gazetesi Arşiv
EMNİYETDE RÜTBE TAKMA TÖRENİ YAPILDI Erzurum Emniyet Müdürlüğü ...
 
Erzurum Gazetesi Arşiv
CARREFOUR SA’NIN AÇILIŞINA YOĞUN İLGİ CarrefourSA Express ...
YURT KUR 2011’E HAZIRLANIYOR
Yurt Kur bünyesinde 2 bin 500 yatak kapasiteli yurt yapımı gerçekleştiriliyor. ...
ÇİLEKÇİLİK EĞİTİMİ ALAN 20 KADINA, SERTİFİKA VERİLDİ
Erzurum'da, Girişimci Kadınlar Derneği tarafından hazırlanan proje kapsamında ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Konunun Mülkiyeti 
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Ülkü Ocakları Mektebi ve Yiğido Şarkışla
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva