ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
İspir’de feci kaza: 1 ölü
İspir’de feci kaza: 1 ölü
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
HABERLER>BÖLGEDEN
1 Aralık 2019 Pazar - 12:43

Çoruh Havzası 44 tünel, 20 köprüyle bezeli

Artvin’in 67 kilometre uzaklıkta bulunan Yusufeli ilçesine ulaşım, 44 tünel, 20 köprü geçilerek sağlanıyor. DSİ Artvin’e 3 milyar liralık ulaşım yatırımı yaparken, 47 tünel ve 35 köprü inşa etti.

Çoruh Havzası 44 tünel, 20 köprüyle bezeli

Artvin’in 67 kilometre uzaklıkta bulunan Yusufeli ilçesine ulaşım, 44 tünel, 20 köprü geçilerek sağlanıyor. DSİ Artvin’e 3 milyar liralık ulaşım yatırımı yaparken, 47 tünel ve 35 köprü inşa etti.

Artvin’de Çoruh Nehri üzerinde 2012 yılında tamamlanarak hizmete giren Deriner Barajı ve yapımı devam eden Yusufeli Barajı nedeniyle bazı köylerin yanı sıra ulaşım yolları da sular altında kaldı. Deriner Barajı nedeniyle Artvin-Yusufeli karayolu DSİ tarafından yeniden inşa edildi. 67 kilometre uzunluğunda bulunan ilçeye ulaşım 44 tünel ve 20 köprüyle sağlanıyor. 54 kilometresi 44 tünelle, 3,8 kilometre ise 20 köprüyle geçiliyor.

DSİ ARTVİN’DE 47 TÜNEL VE 35 KÖPRÜ İNŞA ETTİ

Devlet Su İşleri (DSİ) Genel Müdürlüğü ülke genelinde tarımsal sulamadan içme suyuna, taşkın korumadan baraj inşaatlarının yanı sıra, karayolları, tüneller, köprüler ve viyadükler de inşa ediyor. Artvin’de bugüne kadar toplam 216,61 kilometre karayolu, 26,83 kilometrelik tünel inşaatı tamamlandı. Ayrıca 35 köprü ve viyadük inşaatı bitti. Bu çalışmalarla Artvin’de yaklaşık 3 milyar liranın üzerinde ulaşım yatırımı yapıldı.

TÜNEL GİRİŞ ÇIKIŞLARI SÜRÜCÜLERE ZOR ANLAR YAŞATIYOR

Artvin’de şoför esnafından Uğur Yüzbaşıoğlu, “Uzun yıllardır bu yollarda araç kullanıyorum. İlimizde tünel sayısı oldukça fazla, fakat daha da önemli tüneller arasındaki mesafeler çok yakın. Öte yandan tünel aydınlatmaları ve giriş çıkışlar sürücüleri zorluyor” dedi.

"ARTVİN TÜNELLER ŞEHRİDİR"

Bir başka sürücü, aynı zamanda ilde yerel bir gazetede muhabirlik ve yazarlık yapan Sami Özçelik ise, "Artvin bir anlamda tüneller şehridir. Çoruh Nehri üzerinde başlayan baraj inşaatlarıyla birlikte Artvin neredeyse tüm yolları yeniden yapıldı. Haliyle barajlar vadi üzerinde olduğu için yollar da bu yamaçlara yapılmak zorunda kaldı. Birçok dağlık alanları geçemedikleri için tüneller yapmak zorunda kalındı. Örneğin Artvin-Yusufeli arasında tünel sayısı 44. Toplamda yaklaşık 80 civarında da tünel var" ifadelerine yer verdi.

ARTVİN’E 3 MİLYAR LİRALIK ULAŞIM YATIRIMI YAPILDI

DSİ Artvin’de bugüne kadar toplam 216,61 kilometre karayolu, 26,83 kilometrelik tünel inşaatı tamamlandı. Ayrıca 35 adet köprü ve viyadük inşaatı bitti. Bu çalışmalarla Artvin’de yaklaşık 3 milyar liranın üzerinde ulaşım yatırımı yapıldı.

Artvin’de Borçka Barajı inşa edilirken 27,994 kilometrelik Borçka-Artvin karayolu, 6,742 kilometrelik Borçka-Murgul karayolu inşaatı tamamlandı. 16,499 kilometre de köy yolları yapıldı. Ayrıca baraj inşaatı kapsamında 4,760 kilometrelik 12 adet tünel ve 1,042 kilometrelik 10 adet köprü ve viyadük tamamlandı.

Muratlı Barajı inşaatı sırasında 16,716 kilometrelik Borçka-Muratlı karayolu ve 416 metrelik 2 adet tünel ile 302 metrelik 3 adet köprü ve viyadük inşaatı tamamlandı.

Deriner Barajı’nda 22,7 kilometrelik varyant yolu, 39,3 kilometre Artvin-Erzurum yolu, 11,4 kilometre Artvin-Ardahan yolu, 7,9 kilometre Artvin-Ardanuç ve 2,5 kilometre Artvin-Ortaköy yolu yapıldı.

Ayrıca Deriner’in inşaat sürecinde 17,784 kilometrelik 28 adet tünel, 1,309 kilometrelik 5 adet dengeli konsol köprü, 753 metrelik 3 viyadük ile 913 metrelik 11 köprü inşa edildi. Ayrıca 58,92 kilometrelik köy yolu yapıldı. İnşa edilen bu tünellerden Oruçlu Ripaj Tüneli (Zeytinlik-Oruçlu Tüneli) de 2019 yılı Temmuz ayı içinde ulaşıma açıldı. Oruçlu Ripaj Tüneli 2 bin 277 metre uzunluğu ile Deriner, Borçka ve Muratlı Barajları yol relokasyonları kapsamında yapılmış en uzun tünel oldu. Yapımı süren Yusufeli Barajı çerçevesinde ise 5,94 kilometrelik bağlantı yolu yapıldı. Ayrıca 3,866 kilometrelik 5 tünel ve 231 metrelik 3 köprü inşa edildi. Ayrıca Yusufeli Barajı köy yolları reloksayonları kapsamında da yaklaşık 40 kilometre civarında köy yolu inşa edilecek. 2018 yılında yapımına başlanan çalışmalar ise devam ediyor.

 
Annelerin direnişi sürüyor
 
Palandöken sise büründü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Annelerin direnişi sürüyor
Çocuklarının terör örgütü PKK mensupları tarafından dağa kaçırıldığı iddiasıyla ...
Kars'ta deprem
Kars'ın Sarıkamış ilçesinde 4,0 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi
Doğu Ekspresi'yle Sevgi Seferi
Sosyal medyada bir araya gelen 180 kişi, Doğu Ekspresi’ne “Sevgi Ekspresi” ...
 
Evlat nöbetindeki ailelere destek yağıyor
"Gönül Mimarları İnisiyatifi", çocuklarının PKK tarafından kaçırıldığı ...
‘2020 İshak Paşa Yılı Olsun, kampanyasına destek’
AK Parti Ağrı Milletvekili ve Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Ekrem Çelebi, ...
ASİMDER’den, Gökhan Birben’e tepki
Gülbey, konser için Ermenistan’a giden Gökhan Birben’in Ermeni ajanları ...
 
HDP önündeki ailelerin evlat nöbeti 88’inci günde
Çocuklarının terör örgütü PKK mensupları tarafından dağa kaçırıldığı iddiasıyla ...
Evlat nöbeti 87’nci günde
Çocuklarının terör örgütü PKK mensupları tarafından dağa kaçırıldığı iddiasıyla ...
DAP idaresinden kültür yatırımı desteği
Muş Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan 2 bilgi evi, bir kadın kültür ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Oyunun Müzakeresi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Ölülerin arkasından konuşmak ahmaklıktır!
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva