ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum nüfus yoğunluğu verileri açıklandı
Erzurum nüfus yoğunluğu verileri açıklandı
Erzurum Türkiye ortalamasını geçti
Erzurum Türkiye ortalamasını geçti
Vergi tahsilatında Erzurum farkı
Vergi tahsilatında Erzurum farkı
KUDAKA’dan 2 projeye fizibilite desteği
KUDAKA’dan 2 projeye fizibilite desteği
DAP BKİ’den proje bilgilendirmesi
DAP BKİ’den proje bilgilendirmesi
HABERLER>EKONOMİ
30 Haziran 2014 Pazartesi - 21:46

BTK’de durmak yok

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattında çalışmalar gece-gündüz aralıksız devam ediyor. 2015 yılının ikinci yarısında üç ülkeyi birbirine bağlayan hatın tam olarak faaliyete geçmesi için çalışmalara aralıksız devam ediyor.

BTK’de durmak yok

IŞIK ÇAPANOĞLU

KARS (İHA) - Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattında çalışmalar gece-gündüz aralıksız devam ediyor. 2015 yılının ikinci yarısında üç ülkeyi birbirine bağlayan hatın tam olarak faaliyete geçmesi için çalışmalara aralıksız devam ediyor.

Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan demiryolu ağlarını birleştirecek olan Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu Hattı’nda sona yaklaşılıyor. Yüzde 87’i tamamlanan demiryolu hattında bu yılı sonunda testler gerçekleştirilmesi bakleniyor. 2015 yılının sonunda ise BTK demiryolu hattının tam olarak faaliyete geçmesi bekleniyor. Proje tamamlandıktan sonra ilk aşamada yıllık 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınması hedefleniyor.

Dünya Projesi olan BTK Demiryolu hattının maliyeti 500 milyon doların üzerinde, 105 kilometrelik hattın 295 milyon dolarını Türkiye karşıladı ve Kars ile Gürcistan sınırı arasındaki 76 kilometrelik kısmı inşa etti. Türkiye’nin yapımını gerçekleştirdiği bölüm, çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, Gürcistan ise Azerbaycan’dan aldığı 200 milyon dolarlık krediyle Türkiye sınırından Ahılkelek’e kadar olan yaklaşık 30 kilometre yeni bir hat inşa ediyor ve var olan 160 kilometrelik demiryolunu da elden geçiriyor.

Öte yandan BTK Demiryolu hattının tamamlanmasıyla birlikte Azerbaycan Devleti Kars’ta bir Lojistik Merkez kuracak. Azerbaycan, yeni teşvik sistemi kapsamında Kars’ta 30 hektarlık arazi üzerine lojistik üs kurmayı planlanlarken, lojistik merkezde yüzlerce kişi istihdam edilecek. Azerbaycan, ihtiyacı olan malları, buradaki lojistik merkezi kanalıyla Türkiye’den ithal etmeyi düşünüyor.

Kars’ta 7’den 70’e herkesi heyacanlandıran ve ekonomik anlamda Kars’ın kalkınmasına, gelişmesine en önemli etken olacan BTK Demiryolu hattı hayata geçirildiğinde, Orta Asya’nın Hazar üzerinden Türkiye’ye bağlanması, Avrupa ile Orta Asya arasındaki yol üzerinden ulaşımın sağlanması, Türkiye- Gürcistan-Azerbaycan-Türkmenistan üzerinden geçen demiryolu-denizyolu kombine taşımacılığıyla Orta Asya’nın Akdeniz’e bağlanması ve Orta Asya ile yapılan transit taşımacılık Kars üzerinden yapılacak. Merkezi Kars’ta kurulacak lojistik üssü bölgede günü birlik ticaret ile turizmi de canlandıracak. Proje, Doğu’nun en büyük sorunlarından biri olan lojistik problemine de çözecek.

“2034 YILINDA BTK DEMİRYOLU HATTINDAN 3 MİLYON YOLCU, 17 MİLYON TON YÜK TAŞINACAK”

Btk Demiryolu hattında yapılan çalışmların her saniyesini yakından takip eden AK Parti Kars Milletvekilleri Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Yunus Kılıç, BTK Demiryolu hattının bran evvel tamamlanması için Ankara’da ilgili bakanlık ve kurumlarla sürekli görüştüklerini kaydettiler.

BTK Demiryolu hatıyla birlikte Kars’a Lojistik Üst kurulacağınında altını çizen AK Parti Milletvekilleri Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Yunus Kılıç, Karslıların Lojistik Merkez konusunda rahat olmalarını, Lojistik Merkezi’in Kars’a kurulucağını vurguladılar.

BTK Demiryolu hattının hizmete girdiğinde ilk etapta 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon ton yük taşınacağını ifade eden Ahmet Arslan ile Prof. Dr. Yunus Kılıç, 2034 yılında BTK hatttı üzerinden 3 milyon yolcu ve 17 milyon yük taşınacak” dediler.

BTK Demiryolu hattında çalışmalar Kars-Çıldır arasında bir çok noktada devam ediyor.

 
ASİMDER’den şok açıklama
 
Hayırlı Olsun
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Erzurum'un bölgesel konut performansı açıklandı
Mahmut AKDAĞ-TÜİK Konut istatistikleri Mayıs 2014 verilerine göre Mayıs ...
Tarımda bildirim süresi uzatıldı
Yakutiye Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Çetin Tokur, yeni yönetmeliğe ...
DAP'ta besicilik miladı
Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Konya Ovası ve Doğu Karadeniz Projeleri ...
 
Protestolu senet verileri açıklandı
MAHMUT AKDAĞ-Erzurum’da bu yılın mayıs ayında toplam tutarı 4,1 milyon ...
Şehit ve Gazi yakınlarına Ramazan müjdesi
İHSAN KUMRU-Şehit ve gazi yakınlarının memur yapılması sürecinde sona ...
Erzurumlu Arıcılara ORKÖY desteği
Erzurum Orman Bölge Müdürlüğü Oltu Orman İşletme Müdürlüğünde ORKÖY kapsamında ...
 
Ergüney’den müjdeli haber
Erzurum Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Başkanı Zafer Ergüney, sanayi bölgesinde ...
'Vatandaşlarımız zamları anlayışla karşılamalı'
Fırat, "Elde olmayan maliyet fiyatlarının artışından dolayı bazı esnaf ...
KUDAKA, Baksı Müzesi’nde toplandı
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) 57. Yönetim Kurulu Toplantısı, ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Gazze’den Doğu Türkistan’a Dinmeyen Ağıt: Akif’in Uyarısı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Konunun Mülkiyeti 
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Ülkü Ocakları Mektebi ve Yiğido Mehmet Şarkışla
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva