ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
ETÜ’de Moleküler Biyoloji ve Genetik Öğrenci Kongresi
ETÜ’de Moleküler Biyoloji ve Genetik Öğrenci Kongresi
Erzurum’da FETÖ üyesi öğretmen yakalandı
Erzurum’da FETÖ üyesi öğretmen yakalandı
ETSO’dan belediyelere tebrik turu
ETSO’dan belediyelere tebrik turu
Jandarma sahip çıktı
Jandarma sahip çıktı
Doğu Anadolu’da yeni kelebek türü keşfedildi
Doğu Anadolu’da yeni kelebek türü keşfedildi
HABERLER>ASAYİŞ
29 Mart 2021 Pazartesi - 04:49

Adalet Hizmetleri erişiminde rekor

Adalet Bakanlığının uyguladığı “Yargı Reformu Strateji Belgesi” kapsamında adalet hizmetlerine erişimi güçlendirmek için adliyelerde kurulan Ön Büro ve Danışma Masaları, kapı kapı dolaşma dönemine son verirken, işlem süreleri de kısalarak ortalama 3 dakikaya düşürüldü.

Adalet Hizmetleri erişiminde rekor

Adalet Bakanlığının uyguladığı “Yargı Reformu Strateji Belgesi” kapsamında adalet hizmetlerine erişimi güçlendirmek için adliyelerde kurulan Ön Büro ve Danışma Masaları, kapı kapı dolaşma dönemine son verirken, işlem süreleri de kısalarak ortalama 3 dakikaya düşürüldü.
Bugüne kadar 73 adliyede kurulan Ön Büro ve Danışma Masaları uygulamasının Yargı Reformu Strateji Belgesi kapsamında tüm adliyelerde yaygınlaştırılması hedefleniyor. Adliyelerde vatandaşlar ve avukatlar dosya işlemlerini tek bir birimde yapıyor. Ayrıca hızlı bir şekilde danışma hizmeti almalarını sağlayan uygulama sayesinde fiziki temas da en aza indirilmiş oluyor. Her gün binlerce kişinin hizmet aldığı adliyelerde, vatandaşlar duruşma ve ifade verme dışında tüm işlemlerini başka yere gitmeden ön bürolarda yapma imkanı buluyor.
“Daha hızlı ve nitelikli hizmet”
Yargı Reformu Strateji Belgesi kapsamında Adalet Bakanlığı’nın Mahkeme Yönetim Sistemi’nin güçlendirilmesine yönelik faaliyetleriyle vatandaşlar ve avukatlara adliyelerde daha hızlı ve nitelikli adalet hizmeti sunuluyor. Adliyelerde hayata geçirilen Ön Büro ve Danışma Masaları sayesinde adliyelerde vatandaşların, kalem kalem dolaşmalarının önüne geçildi. Avukat ve vatandaşların taleplerine tek bir birimden cevap veriliyor. Dosya takibi, ilgili yer ve yapılacak işlemler konusunda hızlı bir şekilde danışma hizmeti alabilmeleri sağlanıyor. Ön bürolarda kalemlerde yapılan dilekçe teslimi, dosyaya belge ve delil eklenmesi, dosya nüshalarının alınması gibi işlemler gerçekleştiriliyor. Adliyeye sunulan ve adliyeden talep edilen her türlü evraka ilişkin işlem, ön bürolarca takip edilerek sonuçlandırılıyor. Danışma masaları ile de anında bilgi akışı sağlanarak, vatandaşların koridorlarda vakit kaybetmeleri ve rastgele birimlere girip çıkmaları engelleniyor. Uygulamayla personelin de kendi işinden alıkonulmasının önüne geçilirken, sunulan hizmetin kalitesi ve hızı da artıyor. Covid-19 salgını sürecinde uygulamanın önemi daha da iyi anlaşıldı. Ön büro ve danışma masaları, adliyeye hizmet almaya gelen vatandaşlar ile çalışanlar arasındaki fiziki temasın en aza indirilmesini sağlıyor.
“Ortalama işlem süresi 3 dakika”
Adliye binalarının giriş katlarında sıra numaratörleri ve engelli danışma birimleriyle her gün binlerce kişiye hizmet veren ön bürolarda işlem süreleri ortalama 3 dakikada tamamlanıyor. Cumhuriyet Başsavcılığı Ön Büro, Ceza Mahkemeleri Ön Büro ve Hukuk Mahkemeleri Ön Büro şeklinde oluşan birimlerden faydalanan toplam vatandaş ve avukat sayıları ile hizmet süreleri bazı adliyelerde şu şekilde:
“İstanbul Çağlayan Adliyesi’ndeki Cumhuriyet Başsavcılığı, ceza ve hukuk ön bürolarda 2019 yılında toplam 1 milyon 133 bin 588 kişi hizmet alırken, bu sayı 2020’de 725 bin 452, 2021 yılının ilk üç ayında ise 239 bin 730 oldu. Adliyede avukat ve vatandaşların hizmet alma süresi ortalama 2 dakika 50 saniye olarak gerçekleşti. İzmir Adliyesinde ise 2019 yılında 446 bin 615 kişi ön bürodan hizmet aldı. 2020 yılında 261 bin 283, 2021’in ilk üç ayında 81 bin 412 kişinin hizmet aldığı İzmir Adliyesi ön bürolarında ortalama hizmet süresi ise 2 dakika 55 saniye oldu. Adana Adliyesinde de 2019’da 181 bin 741, 2020’de 146 bin 391, 2021’de ise 38 bin 499 kişi ön bürolardan hizmet aldı, ortalama işlem süresi de 2 dakika 12 saniye oldu. Diyarbakır Adliyesinde de, 2019’da 134 bin 852, 2020’de 132 bin 623, 2021’de 31 bin 134 kişi hizmet aldı, ortalama işlem süresi 3 dakika oldu. 2019 yılında 107 bin, 2020’de 82 bin 700 kişinin hizmet aldığı Trabzon Adliyesi ön bürolardan bu yılın ilk üç ayında ise 22 bin 130 kişi faydalandı, ortalama hizmet süresi de 3 dakika 6 saniye oldu. Antalya Adliyesinde 2019 yılında 339 bin 228 kişi ön bürolarda hizmet alırken, bu sayı 2020’de 302 bin 16, 2019’da ise 48 bin 497 oldu. Ortalama hizmet süresi de 3 dakika 15 saniye oldu.”

 

 
Selçuk’tan yapılandırma uyarısı
 
Erbaş’tan nöbetteki ailelere destek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Fırtına enerji nakil hatlarına zarar verdi
Doğu’da etkisini sürdüren elverişsiz hava şartları, kırsalda enerji nakil ...
2 bin litre asetik anhidrit ele geçirildi
Hakkari’de Depin Polis Kontrol Noktasında bir çekicide yapılan aramada ...
Aziziye’de kağıt yüklü kamyonet yandı
Aziziye ilçesinde hareket halindeki kağıt yüklü kamyonet seyir halindeyken ...
 
‘HDP’nin Kürtlere yaptığı zulmün eşi görülmemiştir’
Çocuklarının terör örgütü PKK mensupları tarafından dağa kaçırıldığı iddiasıyla ...
104 kilo eroin yakaladı
Van'ın Tuşba ilçesinde narkotik köpeği 'Magnum' katıldığı ilk icraatında ...
Uyuşturucu operasyonu: 1 tutuklama
Muş’ta uyuşturucu ve uyarıcı madde ticareti yapan şahıslara yönelik operasyonda ...
 
 Ambulans takla attı: 3 yaralı
Arpaçay ilçesinden Koçköy'e astım hastasını almak için hareket eden ambulans, ...
Sobaya benzin döktü, feci şekilde yandı
Erzurum’dan Niğde’de yaşayan eniştesinin yanına çalışmaya giden üniversite ...
Ailelerin evlat nöbeti 571’inci gününde
Çocuklarının terör örgütü PKK mensupları tarafından dağa kaçırıldığı iddiasıyla ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva